Garwolin

Oszuści dzwonili z różnych numerów. Przez kilka dni pokrzywdzona wykonywała ich instrukcje i straciła 30 tys. zł

Region Śr. 07.02.2024 13:20:59
07
lut 2024

Mieszkanka powiatu garwolińskiego straciła 30 tys. zł przez oszustów, którzy przez wiele dni dzwonili do niej i przekonywali, że zgromadziła na koncie handlowym firmy dużą sumę w walucie bitcoin. Pieniądze miały być przelane na konto techniczne. Pokrzywdzona została tak zmanipulowana, że przez kilka dni wykonywała instrukcje oszustów – zainstalowała aplikację do zdalnego pulpitu, robiła przelewy na wskazane konta, zaciągała kredyty i wpłacała gotówkę do wpłatomatu.

Garwolińscy policjanci prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa. - Z przyjętego zawiadomienia wynika, że pokrzywdzona wielokrotnie otrzymywała telefony z różnych numerów z informacją, że posiada konto handlowe. Rozmówcy przekonywali, że mieszkanka powiatu garwolińskiego zgromadziła tam 37 tysięcy zł w walucie bitcoin. Kobieta wielokrotnie zaprzeczała, aby w ogóle posiadała tego typu konto. Jednak po jednym z kolejnych telefonów powiedziała, że jeśli faktycznie posiada zgromadzone środki, to najlepiej, żeby zostały przesłane na jej konto. Wtedy rozmówca polecił pokrzywdzonej, żeby zainstalowała na swoim telefonie aplikację AnyDesk. Jest to program umożliwiający zdalną obsługę pulpitu. Następnie poprosił o weryfikację jej tożsamości na podstawie logowania na konto w banku. Oszust powiedział, że aby uruchomić konto techniczne należy zasilić je przelewem. Oprócz tego kobieta wykonywała wszystkie inne transakcje, o które była proszona – informuje podkom. Małgorzata Pychner, rzecznik prasowa KPP Garwolin i dodaje, że sprawcy wykorzystują różne triki socjotechniczne po to, by zmanipulować rozmówcę. W ten sposób kobieta przez kilka dni robiła przelewy na wskazane konta, zaciągała kredyty, wypłacała pieniądze w bankomacie i wpłacała je do wpłatomatu. W wyniku oszustwa straciła około 30 tysięcy złotych.

Policjanci apelują. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy, wykonanie transakcji na koncie lub podanie danych konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. Apelujemy o ostrożność przy tego typu kontaktach i weryfikację tożsamości dzwoniących do nas osób. Pamiętajmy! Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wykorzystać naszą naiwność. W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.

Na podst. KPP
Nasz reporter jest do państwa dyspozycji:
Waldemar Jaroń
+48.509056641

3 komentarze

Podpisz komentarz. Wymagane od 5 do 100 znaków.
Wprowadź treść komentarza. Wymagane conajmniej 10 znaków.
Konto techniczne Sob. 13.07.2024 08:07:10

No cóż - mnie na takie konto oszukał czołowy Polski Bank (z żółtym kółeczkiem u góry). Ja raty płaciłem, oni przelewali na "techniczne" i wpłaty nie były księgowane. Na słowa "konto techniczne" od razu uruchamia mi się alarm. Aha - dodam jeszcze, że mam prawomocne wyroki sądowe mówiące, że bank popełnił oszustwo.

Oszustwo na konto handlowe Pt. 12.07.2024 10:29:10

Właśnie mnie próbowano okraść na tą metodę. Pan ze wschodnim akcentem dzwonił z komórki.

Iwona Pt. 20.09.2024 13:22:42

Miałam dokładnie taka sama sytuację. Jak powiedziałam, że zrobiłam screena z numerem telefonu i idę na policję pan że wschodnim akcentem się rozłączył.