Pilawa: trudne, ale konstruktywne rozmowy w sprawie budowy obwodnicy
Region
Śr. 10.03.2021 08:17:49
10
mar 2021
mar 2021
Budowa obwodnicy Pilawy, której inwestorem jest Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie jest w trakcie jej projektowania i wypracowania wspólnie z samorządem miasta i gminy najlepszych rozwiązań. Odbyło się już kilka spotkań w tej sprawie, ale dalej jest wiele problemów do rozstrzygnięcia.
Budowa objazdu centrum Pilawy spędzała sen z powiek burmistrz miasta i radnych kolejnych kadencji. Wiele rozmów z Zarządem Województwa Mazowieckiego zakończyło się sukcesem, bo w 2018 roku, ta ważna dla lokalnego środowiska inwestycja wpisana została do kontraktu terytorialnego. Blisko rok temu, wybrana przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich firma projektowa realizuje to przedsięwzięcie. Odbyło się kilka spotkań z udziałem dyrekcji MZDW, przedstawicieli projektanta oraz władz gminy Pilawa. - Już w kwietniu tamtego roku, po konsultacjach z radnymi, przesłaliśmy do MZDW i projektantów swoje uwagi, gdzie wnosiliśmy, aby z obwodnicy były przede wszystkim połączenia w ulice na terenie miasta, czyli głównie ul. Dworcową i Wojska Polskiego, jak również wnosiliśmy o połączenie dróg gminnych na terenie miejscowości Lipówki, dodatkowo chcieliśmy, żeby obwodnica łączyła się z drogą ekspresową na rondzie w Lipówkach i miałaby się kończyć na rozjeździe do Łucznicy- mówi burmistrz Albina Łubian. W pierwszej koncepcji, która została przedstawiona samorządowi, nie było żadnych wjazdów na drogi gminne. - Problemem dla firmy projektowej, dla inwestora jest to, że na wskazanych ulicach brakuje odcinków dróg publicznych, które mogłyby się krzyżować z projektowaną obwodnicą. Wnosiliśmy, że ewentualnie, jeżeli będzie taka potrzeba, to koszt doprojektowania czy wybudowania tych brakujących fragmentów ulic poniesie gmina, jednakże chodziło nam o to, żeby te skrzyżowania na obwodnicy zostały zaprojektowane i wybudowane, bo w innym przypadku gmina nigdy sobie z tym nie będzie mogła poradzić. Pan dyrektor Dąbrowski zgodzi się z naszym stanowiskiem, oczywiście ma świadomość, że przecięcie Pilawy na dwie części, powoduje rzeczywiście, że mieszkańcy są od siebie oddzieleni i tutaj zaprojektowanie takich rozwiązań na obwodnicy, dawałoby możliwości mieszkańcom przemieszczania się na obie strony miasta- podkreśla burmistrz. To nie wszystkie jeszcze problemy...
O których więcej w rozmowie Waldemara Jaronia z burmistrz miasta i gminy Pilawa Albiną Łubian.
WJ/Garwolin [ja]
0 komentarze