Zadzwonił na numer alarmowy i poprosił o pomoc. Szybko zjawili się policjanci
Region
Czw. 15.02.2024 10:09:53
15
lut 2024
lut 2024
Przestraszony i zdezorientowany mężczyzna zadzwonił na numer alarmowy szukając pomocy. Znajdował się poza domem, był przekonany, że coś mu zagraża, stracił orientację w terenie, a na dodatek nie miał kurtki. Operator skierował na miejsce Policję. Funkcjonariusze odnaleźli go i udzielili wsparcia. Ze względu na złe samopoczucie mężczyzna został przekazany pod opiekę medyczną.
14 lutego po godz. 19.00 do Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie wpłynęło zgłoszenie z WCPR o osobie, która zadzwoniła na numer 112 z prośbą o pomoc. - Mężczyzna powiedział, że wyszedł z domu bez kurtki. 27-latkowi wydawało się, że oddalił się od miejsca zamieszkania około 3 kilometry. Był przestraszony i zdezorientowany. Przekazał operatorowi, że czuje się zagrożony. Na miejsce pojechali policjanci z Żelechowa. Funkcjonariusze odnaleźli mężczyznę i zaopiekowali się nim do czasu przyjazdu karetki pogotowia. Ze względu na złe samopoczucie mężczyzna został zabrany do szpitala - informuje podkom. Małgorzata Pychner, rzecznik prasowa KPP Garwolin i przypomina że w przypadkach wymagających interwencji służb ratowniczych numer alarmowy 112 ratuje zdrowie i życie. Operatorzy numerów alarmowych w Centrach Powiadamiania Ratunkowego obsługują zgłoszenia dotyczące m.in.:•zagrożenia życia, zdrowia i bezpieczeństwa,
•zagrożenia mienia i środowiska (sytuacje nagłe),
•zagrożenia czyjejś wolności,
•przestępstw lub zakłócania porządku publicznego,
•kiedy niezbędne jest natychmiastowe działanie Policji, Państwowej Straży Pożarnej lub Państwowego Ratownictwa Medycznego.
Jeśli spotkamy osobę, która zachowuje się irracjonalnie, jest przestraszona, wydaje się zagubiona – możemy skorzystać z numeru alarmowego i powiadomić służby. W momencie nawiązania pierwszego kontaktu z taką osobą, możemy uzyskać podstawowe informacje o jej stanie psychicznym. W sytuacji, kiedy widzimy kogoś zdezorientowanego lub silnie wzburzonego, możemy zadać podstawowe pytanie typu: „Czy mógłbym Pani/Panu pomóc? Ważny jest sposób w jaki osoba nawiązuje kontakt werbalny, wzrokowy, ale też jej orientacja w otaczającej ją rzeczywistości – czy wie, kim jest, jak się nazywa, czy wie jaki dziś dzień, gdzie się znajduje i dlaczego. Istotna jest obserwacja zachowania osoby, z którą nawiązujemy kontakt – czy jest ono spójne czy chaotyczne i impulsywne? Czy wypowiedzi są ze sobą powiązane w logiczną całość? Czy tempo wypowiedzi nie odbiega od normy? Czy osoba jest spokojna, czy lękliwa i spięta? Wszystkie te informacje pomogą służbom skierowanym na miejsce odpowiednio przygotować się do interwencji.
na podst. inf. KPP
0 komentarze